Tatabányán a távfűtött lakásokban élő 24.000 fogyasztó 5 százaléka rendszeresen nem fizet a fűtésért és a meleg vízért. A T-Szol Zrt. a legnagyobb hátralékot felhalmozókkal szemben, a rendszeresen fizető lakók érdekében nyúl a melegvíz-kikapcsolás eszközéhez, hogy véget vessen a hátralékok további növekedésének.
Fontos hangsúlyozni, hogy a szolgáltató minden esetben lehetőséget biztosít a hátralékos fogyasztóinak tartozásuk rendezésére, így együttműködés esetén elkerülhető a maihoz hasonló beavatkozás! Ebben az esetben 2014 márciusától egyetlen számla sem lett befizetve, az adósság mára már több mint 2 millió forintra rúg, amelyből 1,5 millió forintnyi tőke végrehajtáson van.
A mai határozott fellépésre azért volt szükség, mert a fogyasztó semmilyen együttműködési szándékot nem mutatott adóssága rendezésére. A most kikapcsolt fogyasztó 2003 óta halmozza adósságát. Az azóta eltelt 12 évben összesen 49 felszólítást kapott. 2007 és 2009 között kért ugyan részletfizetési lehetőséget, végül nem teljesítés miatt ezt a megállapodást is fel kellett bontani.
2013-ban a Családsegítő Szolgálattal közösen működtetett adósságkezelési támogatási programban újabb együttműködési lehetőséget kapott a fogyasztó, azonban a feltételeket csak kezdetben teljesítette, a továbbiakban itt is hiányosságok léptek fel, így ismét nem jött létre a megállapodás.
A fogyasztó az első kikapcsolási értesítőjét 2014 augusztusában kapta, de a kapcsolatot továbbra sem vette fel a szolgáltatóval. Októberben, majd decemberben is megtagadta a kikapcsolást, a szolgáltató munkatársait nem engedte be a lakásba. A T-Szol Zrt. ekkor döntött úgy, hogy hivatalos végzést kér az ingatlanba való bejutásra, amelyet a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Tatabányai Járási Hivatalának Hatósági Osztályától meg is kapott, és a mai napon rendőrségi felügyelet mellett kikapcsolta a meleg vizet, így védve a rendszeresen fizető fogyasztói érdekeit.