Keresés
Generic filters

Modern, alacsonypadlós autóbuszok járják hamarosan Tatabánya útjait

Több, mint 5,5 milliárd forintból újul meg a helyi közösségi közlekedés. A Modern Városok Program keretében a városnak megítélt kormányzati támogatásból nem csupán a teljes autóbuszpark megújítására nyílik lehetőség, de a legmodernebb informatikai megoldásokat is magába foglaló forgalomszervezési és utastájékoztatási rendszer kialakítására is.

 

Tatabánya Közgyűlése 2015. decemberi ülésén döntött arról, hogy saját kezébe veszi a helyi közösségi közlekedést azért, hogy a tatabányaiak számára olyan korszerű, magas színvonalú, rugalmas és a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontoknak is megfelelő tömegközlekedési szolgáltatást hozzon létre, amely gazdaságilag is megtérül.

Tatabánya közlekedését a sajátos földrajzi elhelyezkedése alapvetően befolyásolja. A megyeszékhely mintegy 11 kilométer hosszan és viszonylag keskeny szélességben terül el, s az egyes városrészek elkülönülésével meglehetősen tagolt. A közösségi közlekedés szervezése szempontjából ráadásul további gondot okoz a belterületébe tartozó, de a város területén kívül eső Síkvölgy üdülőterület, valamint a kiskertes területek ellátása, nem beszélve az ipari parkokról.

A tatabányaiak régóta – jogosan – követelik a közlekedési rendszer megreformálását, hiszen sem a korábbi körjáratos, sem a 2012 júliusában bevezetett átszálló rendszerű közlekedés nem oldja meg a mindennapi bosszúságukat. Azelőtt a hosszú időtartamú utazás nehezítette meg a hétköznapjaikat, jelenleg pedig az átszállással járó várakozás okozza a legtöbb kellemetlenséget, nem beszélve az elöregedett buszflottáról és a magas jegyárakról.

A helyi közlekedés 37 autóbusszal üzemel jelenleg, ebből 16 szóló, 21 pedig csuklós autóbusz, amelyek átlagos életkora több mint 20 év, és a legfiatalabb busz is idősebb 10 évesnél. Az autóbuszok 55 százaléka nem alacsonypadlós, és nem rendelkezik mozgáskorlátozottak számára kialakított, kerekesszék mozgatására alkalmas rámpával. A buszok nem rendelkeznek továbbá klimatizációval sem, és az elavult rendszereik miatt a téli időszakban az utastér fűtése sem kielégítő. Ennek következtében az utazás komfortszintje sem a nyári, sem a téli időszakban nem megfelelő.

Orbán Viktor miniszterelnök 2016. márciusi tatabányai látogatásával és a Modern Városok Program keretében aláírt együttműködési szerződéssel egy talán soha vissza nem térő lehetőség adódott a helyi tömegközlekedés modernizálására, azon belül összesen több mint 40 új, a könnyű fel- és leszállást biztosító alacsonypadlós autóbusz beszerezésére. Az erre irányuló pályázatot az újonnan alakult busztársaság, a T-Busz Kft. és az azt száz százalékban tulajdonló városi szolgáltató, a T-Szol Zrt. készítette elő, majd benyújtotta be.

A meghozott kormánydöntés értelmében és az 5641,2 millió forint támogatásnak köszönhetően a szolgáltatás megindításához szükséges fejlesztések már az idei évben megkezdődhetnek, a tervek szerint jövő tavasszal pedig már az új, modern, alacsonypadlós buszflotta járhatja Tatabánya útjait.

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Get started with your account

to save your favourite homes and more

Sign up with email

Get started with your account

to save your favourite homes and more

By clicking the «SIGN UP» button you agree to the Használati feltételek and Adatvédelmi irányelvek
Powered by Estatik
Megszakítás