Hátralékok rendezése, támogatások

Hátralékkal rendelkező ügyfeleink tartozásuk rendezésére fizetési könnyítést kérhetnek, mely lehet részletfizetési megállapodás, lakásfenntartási, vagy közüzemi támogatás és települési támogatás.

Részletfizetési megállapodás megkötésének feltételei a következők:

  • a teljes tartozás (tőke, költség, kamat) 25 %-ának egy összegű befizetése,
  • a fennmaradó hátralék maximum 12 hónap alatt egyenletes részletben történő megfizetése a tárgyhavi számlák mellett,
  • a részlet és a tárgyhavi számla befizetési határideje minden hónap 20-a.

Amennyiben a hátralék végrehajtási eljárás alatti szakaszban van, akkor csak egyedi elbírálás alapján köthető részletfizetés (ez esetben biztosíték felajánlása szükséges pl. hozzájárulás az ingatlan jelzálogjog bejegyzéséhez, közvetlen munkabérből történő utalás, közjegyző előtt tartozás elismerő nyilatkozat).

Részletfizetési megállapodást tulajdonossal vagy díjfizetővel kötünk.

A részletfizetési megállapodás felbontásra kerül, amennyiben a részlet, vagy a tárgyhavi számla befizetése elmarad. Ekkor a teljes követelés azonnal esedékessé válik.

Részletfizetési megállapodás megkötésekor fizetendő 500 forint + ÁFA ügyviteli díj, melyet az egyösszegű befizetéssel egyidejűleg társaságunk pénztárában kell megfizetni. Az ügyviteli díj nem csökkenti a hátralék összegét.

A kibocsátott számlán az egyéb információk alatt minden hónapban feltüntetésre kerül a tőketartozás és a tárgyhavi számla egyenlege. A tőketartozás után Ptk. 301.§-nak megfelelően késedelmi kamatot számítunk fel a tőketartozás kiegyenlítésének napjáig.

Hátralék ki nem egyenlítése, vagy részletfizetési megállapodás megkötésének hiányában bírósági eljárás megindítását kezdeményezzük egyben a szolgáltatást korlátozzuk. (melegvíz, fűtés kikapcsolás).

Bírósági eljárás következményei: fizetési meghagyás, ingóság foglalás, ingatlan árverés, kilakoltatás.

Ingatlanárverés, vagy a szolgáltatásból való kizárás elkerülésére a teljes hátralék 50%-ának befizetése mellett, a fennmaradó tartozásra megkötött részletfizetési megállapodással van lehetőség.

Szolgáltatás korlátozása esetén a fogyasztási helyen folyamatosan ellenőrzést végzünk. Amennyiben szabálytalan vételezés történik, a szolgáltató jogosult az önkormányzati rendeletben meghatározott pótdíjat felszámolni.

Hatályos 2017. augusztus 1-től

  1.  Közüzemi díjhátralék jogi eljárásban történő érvényesítésének költségei
    1. Fizetési meghagyás megindításának illetéke tőketartozás 3 %-a, minimum 5 000 Ft
    2. Végrehajtási lap kiadása iránti kérelem eljárási
      díja: követelés 1 %-a, minimum 5 000 Ft
    3. Végrehajtó költségei végrehajtó által az 1994. évi LIII.
      törvény (Vht.), valamint a 35/2015. IM rendelet alapján ügyenként megállapított költség
    4. Kereset benyújtása esetén a peres eljárás illetéke tőketartozás 6 %-a, minimum 15 000 Ft
    5. Ügygondnoki díj bírósági eljárásban bíróság által megállapított összeg
    6. Ügyvédi munkadíj nem peres (fizetési meghagyásos) eljárásban
      tőketartozás 2,5 %-a, minimum 5 000 Ft
    7. Ügyvédi munkadíj peres eljárásban pertárgy értékének 5 %-a, minimum 10 000 Ft
    8. Ügyvédi munkadíj végrehajtási eljárásban tőketartozás 1 %-a, minimum 4 000 Ft
  2. Hatósági eljárás költségei
    1. Bírósági bejutás illetéke 6 000 Ft
    2. Bírósági bejutási eljáráshoz kapcsolódó egyéb költség ( lakatos, kulcsőrzés) áthárított
  3. Egyéb, behajtással kapcsolatos költségek
    1. Lakcímnyilvántartó adatszolgáltatási díja 1 000 Ft / db
    2. TAKARNET tulajdoni lap (nem hiteles) lekérdezés díja: 1 800 Ft /db
    3. Tulajdoni lap (eredeti) követelés biztosításához: 6 250 Ft /db
    4. Ingatlan-nyilvántartás eljárási díj: 6 600 Ft/ db
  4. A T-Szol Zrt. egyes adminisztratív szolgáltatásainak díja és költsége
    1. Számlamásolat kiállításának díja: 200 Ft/számla + ÁFA
    2. Kimutatások, szerződés másolatok, egyenleg közlő készítésének díja: 200 Ft/oldal + ÁFA
    3. Igazolás kiállításának díja önkormányzati bérlemény igazolásához : díjmentes
      Igazolás kiállításának díja egyéb esetekben (például fogyasztóváltozás, egyéb) :200 Ft/igazolás + ÁFA
    4. Részletfizetési megállapodás megkötésének díja 500 Ft/alkalom + ÁFA
    5. Postaköltség (normál levél, tértivevényes, ajánlott stb.): postai díjszabás szerint
    6. Költségosztó elszámolás korrekciójának díja (társasházat terheli): 1 500 Ft/lakás

 

Hirdetmény 2017. augusztus 1-től

Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott támogatás Tatabánya város közigazgatási területén legalább 3 éve bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező természetes személy részére adható, az alábbi feltételek esetén:

  • a kérelmező a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásainak viseléséhez, a támogatás megállapított időtartama alatt csak egyfajta pénzbeli vagy természetbeni támogatást igényelhet,
  • önkormányzati bérlakás esetén bérleti, vagy lakáshasználati szerződéssel rendelkezők részesülhetnek támogatásban,
  • nem önkormányzati lakást bérlő esetében abban az esetben, ha a kérelmező érvényes bérleti szerződéssel és ott bejelentett állandó, vagy tartózkodási hellyel rendelkezik,
  • Belterületen vagy különleges külterületen (zártkertben) élő kérelmező csak akkor részesülhet támogatásban, ha az ingatlanra lakás céljára érvényes építési engedéllyel rendelkezik,
  • a kérelmező és családtagja akkor jogosult a támogatásra, ha az Szt. szerinti vagyonnal nem rendelkezik,
  • a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez támogatásra, akkor jogosult a kérelmező, ha az egy főre számított havi családi jövedelem nem haladja meg:
  • család esetén a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének 200 % -át
  • egyedül élő személy esetén a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének 250 % -át

A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott támogatás pénzbeli formában kerül átutalásra

  • a bérleti díj vonatkozásában a nem önkormányzati lakást bérlő esetén a kérelmező részére postai utalás útján;
  • a villanyáram, a víz,- gáz, valamint a távhő-szolgáltatás vonatkozásában pedig a szolgáltató részére.

Önkormányzati lakást bérlő esetén a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott támogatás a bérleti díj vonatkozásában a bérleti díjban kerül jóváírásra. Azon személyek esetében, akiknél előrefizetős áramfogyasztást mérő készülék működik, a támogatást természetben, a készülék működését lehetővé tévő formában kell nyújtani.

A támogatás a benyújtás hónapjának első napjától egyéves időtartamra állapítható meg. A támogatás ismételt megállapítására való kérelem legkorábban a jogosultság megszűnését megelőző hónaptól nyújtható be. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összege: 450 Ft.

A támogatás esetében elismert lakásnagyság:

  • egy személy esetében legfeljebb 35 nm,
  • két személy esetében legfeljebb 45 nm,
  • három személy esetében legfeljebb 55 nm,
  • négy személy és annál több személy esetében maximum 65 nm.

A támogatás kiszámításánál, ha az elismert lakásnagyságnál kisebben lakik a kérelmező, akkor a tényleges lakásnagyságot kell figyelembe venni. A tényleges lakásnagyság x 450 Ft= a lakásfenntartás elismert havi költsége

A támogatás mértékének ( TM ) kiszámítása a következő módon történik:

A J a jogosult család egy főre jutó havi jövedelme, az NYM pedig a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegét jelöli. A TM-et századra kerekítve kell meghatározni.

TM x lakásfenntartás elismert havi költsége = támogatás összege

A támogatás havi összege 2.500 Ft-tól 5.000 Ft-ig állapítható meg, az összeget 100 forintra kerekítve kell meghatározni.

Az önkormányzat minden hónap 5. napjáig teljesíti a pénzügyi kötelezettségét.

A természetbeni támogatás szén vagy fa alapú fűtőanyagként kerül megállapításra és kiszállításra. A kérelmet egész évben be lehet benyújtani. A támogatás mértéke:

  • szén fűtőanyag esetén családnál maximum 15 q, egyedül élőnél maximum 10 q,
  • fa alapú tüzelő esetén (tűzifa és fa brikett) családnál maximum 15 q, egyedül élőnél maximum 10 q.

A támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosult részére állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és családok számától. A támogatás folyósítása haláleset, lakcímváltozás esetén a bejelentés hónapjának végétől megszüntetésre kerül.

A támogatás igényelhető:

TMJV Polgármesteri Hivatala
Hatósági Iroda Szociális Csoport

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 8. I. emelet Ügyfélszolgálat
Telefonszámok: 34/515-762
Ügyfélfogadás:
hétfőn 13.00-18.00
szerdán 08.00-12.00 és 13.00-16.00
pénteken: 08.00-12.00.

Települési támogatás lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó, szociálisan rászorult személyek részére akkor adható, ha Tatabánya város közigazgatási területén legalább 3 éve bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek és az egy főre számított havi családi jövedelem nem haladja meg:

  • család esetén a mindenkori öregségi nyugdíjminimum legkisebb összegének 250 %-át
  • egyedül élő esetén a mindenkori öregségi nyugdíjminimum legkisebb összegének 300 %-át

A támogatást kizárólag jövedelemmel rendelkezők vehetik igénybe.

A támogatás csak arra az ingatlanra kérhető és folyósítható, melyben a kérelmező életvitelszerűen lakik.

Az önkormányzat az alábbi adósságfajtákat kezeli:

  • közüzemi díjtartozás
  • lakbérhátralék

A hátralék/tartozás (továbbiakban adósság) akkor kezelhető, ha összege meghaladja az 50 ezer forintot és a fennálló tartozás legalább 6 havi.

A kezelt adósság nem haladhatja meg a 400.000 Ft-ot, melynek 62,5 %-át az önkormányzat, 37,5 %-át pedig az ügyfél rendezi. Amennyiben az adósság együttes összege a 400.000 Ft-ot meghaladja, akkor ahhoz az adóssághoz kell nyújtani a támogatást, mely a lakhatás feltételeit leginkább veszélyezteti.

A támogatás 6 hótól 18 hónapig tartó részletekben állapítható meg, az adós által vállalt önrész fizetés teljesítési ütemezésétől függően.

A hátralékkal rendelkező a távhő-szolgáltató tanácsadójával – kizárólag távhő hátralékkal rendelkezők esetén – több szolgáltatónál fennálló hátralék esetén a szakirodával együttműködik a kérelem benyújtását megelőző három hónapig legfeljebb azonban 6 hónapig.

Az ügyfél együttműködési megállapodás alapján köteles:

  • havi rendszerességgel előre egyeztetett időpontokban a távhő-szolgáltató tanácsadójánál vagy a szakirodán megjelenni (távolmaradását igazolni, vagy azt előzetesen jelezni és az elmulasztott megjelenést pótolni),
  • az aktuális számlákat befizetni és azt bemutatni,
  • adataiban bekövetkező változást 15 napon belül jelezni.

Az önkormányzat a támogatást az adós vállalásától függően havi részletekben – az önrész befizetésének igazolását követően – a szolgáltatónak utalja át.

A szolgáltató részére az önkormányzat utólag minden hónap 5. napjáig folyósítja a támogatást.

A támogatás tovább nem folyósítható és a szolgáltató részére átutalt összeget vissza kell fizetnie, (az önrész vállalásának megfelelő havi részletben) ha a jogosult:

  • a szakiroda által nyújtott tanácsadást nem veszi igénybe
  • az általa vállalt adósságtörlesztés háromhavi részletét nem teljesíti, illetve
  • a támogatás időtartama alatt a lakásfenntartás kiadásokkal kapcsolatos fizetési kötelezettségének három hónapig nem tesz eleget.

A hátralék kezelésének sikeres teljesülése esetén ugyanazon személy vagy család tagja a támogatás megszüntetését követően ismételten 36 hónap múlva igényelhet támogatást.

A támogatás felmondása esetén ugyanazon személy vagy család tagja ismételten támogatási megállapodást a felmondását követő 48 hónap múlva köthet, de csak abban az esetben, ha a kérelmező a visszafizetési kötelezettségének eleget tett az önkormányzat felé.

Az ügyfél a sikeres hátralékkezelést követően 6 hónapig köteles a lakás rezsi befizetéséről szóló igazolásokat a szakiroda és távhő-szolgáltató tanácsadójának minden hónap 20. napjáig bemutatni (utánkövetés). Ennek teljesítése után zárható le a támogatás.

Ellenkező esetben ugyanazon személy vagy család tagja ismételt támogatást csak, az utánkövetés folyamatában bemutatott utolsó havi csekk idejétől számított 48 hónap múlva igényelhet.

A támogatás igényelhető:

Kizárólag távhő hátralékkal rendelkező ügyfelek tanácsadása:

T-Szol Zrt Ügyfélszolgálat
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 18/E
Tel: 34/600-700

Több szolgáltató felé hátralékkal rendelkező ügyfelek tanácsadása:

TMJV Polgármesteri Hivatal
Hatósági Iroda Szociális Csoport
E-mail: szociroda@tatabanya.hu
Tel: 34/515-762.

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 8. I. emelet Ügyfélszolgálat